Armatur & Elservice  
eio
Kundvagnen
PRODUKTER
OLJEFYLLDA ELEMENT
KONVEKTORER
DESIGNPANELER
FLÄKTRADIATOR
INFRAVÄRME / IR-VÄRME
FROSTVAKTER
HANDDUKSTORKAR
TERMOSTATER
VÄRMESTYRSYSTEM
VÄRMEKABEL
ÖVRIG VÄRME
VENTILATION
TILLBEHÖR

Magnetic
Vi har högsta
kreditvärdighet hos UC

Magnetic   
Magnetic

Klarna faktura


KÖPVILLKOR

Försäljning sker till privatperson, företag, förening, myndighet, kommun och juridisk person.
Vi ingår ej avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.Alla beställningar ska ske via vår hemsida.
Beställningar lagda på fax, email eller telefon godkännes ej om så inte har avtalats.
Kunden svarar själv för att adressuppgifter är korrekt ifyllda.
Vi förbehåller oss rätten att logga IP-nummer vid beställning,
alla personuppgifter skyddas av gällande personuppgiftslagar.
Vi sparar endast de uppgifter som krävs för att kunna fullfölja våra åtagande gällande dina beställningar
Du som kund kan upp till 3 gånger årligen ta del av och helt kostnadsfritt ändra de uppgifter vi har.

Viktigt om elmaterial.
De flesta av våra produkter för fast installation kräver installation av behörig fackman. På eio.se och elsakerhetsverket.se kan man läsa mer om vad man själv får göra eller kontakta oss om du är osäker på vad som gäller.

Priser
Alla redovisade priser är vad varan verkligen kostar, och därmed inklusive moms. Vi tillämpar aldrig pris-angivelser utan moms på vår hemsida.

Beställningar via vår Webshop
Förskotts-/kortbetalning,Klarna fakturera mig gäller alla order via webbshopen, även de beställningar som angetts som hämt-gods via vår butik.När du beställer i Webshopen erhåller du automatiskt ett specifikt ordernummer på just din beställning. Ordernumret är också en klarsignal på att vi tagit emot beställningen. Detta ordernummer är också den referens som skall anges på inbetalningen av ordern.I samband med din beställning erhåller du också en faktura på ditt köp till den e-postadress som uppgavs i orderformuläret. Denna utgör bokföringsunderlag för dig som kund, och är även garantibeviset för de levererade produkterna.

Betalningsalternativ
På Armatur & Elservice kan du välja mellan ett antal olika betalningsmetoder, välj den betalningsmetod och det leveranssätt som passar dig och den vara du beställt. Vissa artiklar har ett speciellt krav på frakt och betalning och då gäller det för hela ordern.
Tänk på att det kan ta några bankdagar innan vi kan se inbetalningen på vårt bankkonto.Maila vår ekonomiavdelning om eventuella frågor eller funderingar: ekonomi@aeservice.seVid förskottsinbetalning till vår bank, var god uppge i första hand wo-nummer, sedan namn och kundnummer. Leverans sker efter vi mottagit din betalning.När vi skickar varor till företagskunder, då skickar vi fakturan till angiven fakturaadress.

Kortbetalning
Vi accepterar de vanligaste betalkorten Visa och Master/Eurocard, dock ej kort utfärdade i utländsk bank. Kortbetalningen sker i samarbete med Samport. Allt informationsutbyte sker i krypterat utförande, vi använder 3D Secure, det är en global säkerhetsstandard framtagen av Visa och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen sker med SSL-kryptering, det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.Välj din korttyp i kassan och fyll i kortnummer, kortets utgångsmånad och år samt ditt kontrollnummer (de 3 sista siffrorna i signaturfältet på baksidan).Förskottsinbetalning Välj metod i kassan och ange ditt wo-nummer som referens, leverans sker efter vi mottagit din betalning.

Fakturaköp
I samarbete med Klarna AB kan vi erbjuda betalning mot 14 dagars faktura. För denna tjänst debiterar vi en fakturaavgift. När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt personnummer. Leverans och fakturering sker till den adress som finns registrerad som folkbokföringsadress. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2 % per månad från förfallodagen.
Vid påminnelse debiterar lagstadgad påminnelseavgift på 60 kr. Även om du returnerat dina varor måste du betala din faktura, eftersom kreditering av returnerade varor inte inbegriper övriga avgifter, utan endast kostnader för varor. Se vidare information om utbetalning under returrätt. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.
Kreditgräns för Fakturaköp varierar efter var kunds individuella kreditgräns, vilken beror på de kreditupplysningar som finns om kunden. Max kreditgräns är 50 000 kr.Klarna fakturor skickas ut av Klarna AB efter varorna levererats.
Fakturor betalas till Klarna med bankgiro 221-1555.
Uppge det referensnr som finns på fakturan som ni har fått skickat till er faktureringsadress.
Har ni fakturafrågor, ring 08-120 120 00.

Ange annan leveransadress än folkbokföringsadressen
Vill du ange en annan leveransadress än din folkbokföringsadress så ange denna i meddelandefältet. Adressen skall anges enligt följande:
Namn ( om annan än beställaren ), gatuadress, postnummer, ort samt telefonnummer för avisering.

Leveranser/ leveranstid

Leverans sker kostnadsfritt inom Sverige, men på några artiklar tillkommer tillsvidare frakt. Om så är fallet framkommer det med röd text under artikeln. leveranstiden är oftast dagen efter (vardag - vardag) det vi noterat betalning för ordern. Sändningen skall alltid kvitteras personligen av någon på mottagaradressen när chauffören levererar beställningen. Kontrollera noga alla förpackningar och se till att chauffören noterar eventuella skador på emballaget.

Vi har ingen möjlighet att styra vilken tid på dagen som leverans sker. Helgfria vardagar mellan 07:30 - 15:00 är de tider som åkerierna kör ut på. Telefonavisering anges i meddelanderaden.

Telefonavisering av din leverans
Chauffören kan telefonavisera leveransen (om du skall möta upp), då behöver ingen vara hemma och "vänta på bilen". Du anger vilket telefonnummer som önskas uppringt, samt hur lång framförhållning aviseringen skall ha, i rutan övrigt vid weborder. Avisering kan endast ske på själva utkörningsdagen.
Detta gäller alla fabrikat utom PYROX som kommer via Postens Företagspaket som ej kan aviseras.

Leveranser till vår butik.
Önskas leverans till vår butik, Vasavägen 104, 177 52, Järfälla så kan detta anges i meddelandefältet.
OBS! Vi ringer eller skickar SMS och meddelar dig samma dag som din beställning har levererats till vår butik och därmed finns för avhämtning.

Om något är restnoterat?
Observera att även om en vara är angiven som finns i lager så kan det inträffa att varan tillfälligt är slut. Detta brukar normalt sätt inträffa under senhöst/vinter,
men kan även förekomma under resten av året. 
Vi har normalt cirka 97% leveranssäkerhet på beställda lagervaror. Tyvärr kan saker ta slut, oftast för att tillverkaren inte hinner med att producera och leverera. Fattas något i din beställning kontaktar vi dig omgående, och vi försöker genast att lösa restnoteringen via alternativ leveranskanal. 

Vi kan alltid ge besked om när tillverkaren hinner leverera och vilket datum produkten skickas till dig.

Tillkommer det några kostnader på min order?
Svaret är nej. Inga som helst expeditions-, frakt- eller hanteringskostnader tillkommer. Vi tillämpar inte heller någon minimumkvantitet. Beställer du exempelvis bara en liten detalj eller ett tillbehör så kommer även detta fraktfritt! (Gäller ej vid utlandsleveranser - Se nedan.)

Leveranser till Norge, Danmark och Finland
Vi kan sedan början av 2006 även leverera order till dessa länder direkt. Frakten inom Sverige är gratis, dock tillkommer fraktkostnad "på andra sidan gränsen" d.v.s. i mottagarlandet. Denna frakt bestäms av kollistorlek och vikt samt transportavståndet. Du som vill beställa till dessa länder placerar ordern som vanligt, varefter vi kontaktar dig om fraktkostnadens storlek för din accept innan ordern registreras.
Du som vill girera din betalning från utlandet för ordern hittar gällande Swift-koder m.m. här.
Alternativt kan naturligtvis en mottagaradress i Sverige anges av dig där du själv kan hämta dina varor.

Leveranser till övriga länder
Flera beställningar har levererats till länder som ex.vis Tyskland, Spanien och Holland. Här är rutinerna lika de som gäller för Norden, men vi levererar dessa order via ett eget specialavtal med UPS.

Om jag undrar över något, vart vänder jag mig då?
Webshopen kompletterar vår "fysiska" butik, som du alltid kan kontakta för att få svar på ev. frågor.
Tryggt för dig som kund! Butiken i Jakobsberg är öppen måndag - fredag kl 10 - 18 (lunchstängt 13 - 14).
Telefon till butiken är 08 - 580 366 00. Går telefonsvararen på så är vi upptagna av andra samtal, eller kunder i butiken. Tala då in ett kort meddelande så ringer vi upp dig, eller försök lite senare. Du kan även skicka ett mail på elbutik@aeservice.se .

Om jag behöver service på köpta produkter?
Eftersom vi inte bara är en "anonym nätbutik" kan du alltid komma in till, eller kontakta butiken, för frågor runt service eller funktion. Vi hanterar givetvis alla garantiåtaganden åt dig via vår verkstad eller tillver-karen på produkter vi levererat. Vi sköter det hela snabbt och effektivt, utan att du skall behöva ringa till olika grossister eller leverantörer och framföra dina anspråk i egen regi!

Ångerrätt Privatpersoner
Enligt distansköplagen har man alltid 14 dagars ångerrätt.
Varan skall vid åberopande av ångerrätten återsändas i väsentligen oförändrat skick.
Detta gäller även förpackning. Skadad förpackning, produkt eller liknande ersätts av kunden.
Om varan eller tjänsten har nyttjas, inkopplats eller installerats så upphör ångerrätten.
Varor som har personlig prägel, varor som riskerar att tappa sitt värde samt är av en viss typ av beskaffenhet omfattas inte av ångerrätten
Denna typ av produkter framgår informationen på i webshopen samt på din orderbekräftelse.
Vissa typer av radiatorer är exempel på produkter som inte alltid omfattas av ångerrätten.

Tänk på att du ansvarar för återtransporten.
Spara kvitto med WO-nummer!
Fraktkostnader, returavgifter (25%+195,00) och i vissa fall tullavgifter för returen står kunden själv för.
Varor som inte är lagerförda i Sverige utan måste beställas från Norge, Varor märkta " Beställningsvara ",
genererar en tullavgift samt fraktkostnad på minst 500 kronor samt 25% + 195 kronor + moms i returavgift. 

Återbetalning sker inom 30 dagar efter mottagandet av godset.
Återbetalning av hela varans värde, transporter och avgifter sker.
Endast returfrakten bekostas av kunden under tiden för ångerrätten.
Vid retur av delad order återbetalas varornas värde.
En retur där betalning skett via Klarna Faktura behöver vi se att Klarnas faktura är betald innan vi kan göra en återbetalning.

Kontakt oss för retur under ångerrätten.
kontakta oss under vardagar 10-18 på 08-58036600 alternativt elbutik@aeservice.se

Ångerrätt/öppet köp företag
Tillämpas ej på företag utan vi hänvisar till köplagen.
Eventuellt kan återköp göras med returavdrag beroende på produktens art
Vänligen kontakta kundservice.

Reklamation/Garanti
Vid reklamation och garantiärende så kontakta alltid Armatur & Elservice innan varorna återsänds.
Vid reklamationer så står alltid vi för returfrakten
Garantier omfattar endast produktgaranti mot fabrikationsfel från respektive tillverkare.
Kostnader kring ev arbete för inkoppling, bortkoppling, stillestånd eller liknande omfattas ej av garantin.
Garantier på produkter som ska installeras elektriker utgår om inte kvitto, fakturakopia för installationen inte kan visas upp vid anmodan.

Ångerrätt och garanti behandlas på olika sätt
Komplett ifylld garantisedel ska alltid bifogas
Samma kontaktuppgifter som ovan gäller vid reklamationer.
Reklamationsrätt har man alltid i 3 år dock kan garantier skilja sig åt på olika produkter.
1-5 års garantitider är det vanliga.
Se bifogade garantihandlingar för respektive produkt.
1 års garanti om inget annat anges.

Manualer, installationsanvisningar
Flertalet av våra produkter kräver fackmannamässigt inkopplande, montering och saknar därmed manualer och monteringsanvisningar.
Detta gäller de produkter som ska installeras av behörig elektriker.